Ny resurs tillgänglig för anställda och studenter på KI – Svenska Institutet för Standarder

Publicerad: 2023-09-12

SIS projektleder det svenska arbetet med att ta fram standarder. De verkar för ökat svenskt inflytande i internationella samarbeten och för att standardisering sprids och tillämpas i Sverige.

Standarderna är framtagna inom en rad olika branscher och områden. KI har abonnemang på ett antal standarder – se länk till Svenska Institutet för Standarder med vilka standarder som finns tillgång till.

Svenska institutet för standarder (SIS)

Hos SIS finns nationella och internationella standarder som alla har förankrats, utvecklats och kvalitetssäkrats genom SIS standardiseringsprocess. Standarderna är framtagna inom en rad olika branscher och områden.

Finns behov av annan standard än de som ingår i abonnemanget - lämna ett inköpsförslag till biblioteket.

Student som besöker infodisken i Solna.

Kontakta biblioteket

Du är välkommen att kontakta oss via telefon, e-post och chatt.

Öppettider telefon & chatt

mån - fre: 9:00-16:00